A mai napon a múlt pénteki közép- és emeltszintű nemzetiségi nyelv és irodalom írásbeli vizsgák után, emelt szinten magyar nyelv és irodalom, közép szinten pedig magyar nyelv és irodalom, valamint magyar, mint idegen nyelv tantárgyakból folytatódott az érettségi. A középszinten érettségizők a magyar érettségi első részében - a szövegértési feladatsor keretében - Petőfi imázsáról olvashattak egy interjút, a témában néhány éve megjelent könyv szerzőivel, majd tíz kérdést kaptak a Petőfi-arculattal kapcsolatban. Az „érvelés” feladatnál a vizsgázók Tisjlár Roland: A humor szerepe és szerveződése a társas kapcsolatokban című doktori értekezéséből kaptak egy rövid részletet, az abban szereplő állítást kellett megerősíteniük vagy megcáfolniuk. A „köznapi szövegalkotás” részben a helyi közlekedési vállalat egyik nyitott pozíciójára kellett jelentkezni, ehhez kellett motivációs levelet írni. A középszintű magyar érettségi második részében az összehasonlító értelmezés József Attila Elégia című versét, illetve Radnóti Miklós Nem tudhatom... című művét tartalmazta. A műértelmezés Kosztolányi Boldogság című novellájáról szólt.
A szövegértési feladatsornál - a szöveg, amely alapján kérdésekre kellett válaszolni, 700-1000 szavas volt, valamivel rövidebb, mint az előző években.
Az írásbeli első részére az eddigi 60 helyett 90 percet kaptak a diákok, a szövegértési feladatsort ugyanis a két szövegalkotási feladat követte. A vizsgázóknak az „érvelés” és a „köznapi szövegalkotás” közül kellett választaniuk, egy 120-200 szavas szöveg megírásával.
A második rész két műértelmező szövegalkotási feladatot tartalmazott: 150 perc alatt kellett írni egy 400-800 szavas esszét. A diákok döntötték el, hogy vagy két megadott művet hasonlítanak össze a feladat utasításai alapján vagy egy megadott művet elemeznek a feladat szempontjainak megfelelően.
Forrás és kép: http://eduline.hu