Vajon milyen tanórákkal gazdagodhatnak a diákok órarendjei, ha az iskolák beleveszik az elfogadott kerettantervi órákat az oktatni kívánt órák közé? Ezekről a tantárgyakról még biztosan nem hallottak. Ezeknek a tantárgyaknak, a tantervét már jóváhagyták, így az iskolák a szabad órakeret terhére beilleszthetik az órarendekbe.
Katonai alapismeretek (9–12. évfolyam számára)
A tantárgy alapvetően a hazaszeretet és a „a 14–18 éves korosztály számára segít kézzelfogható tartalommal megtölteni a hazafiság, a hazaszeretet, a honvédelem fogalmakat” választható érettségi tantárgyként. Ennek érdekében például az alábbi tanítási stratégiákat alkalmazza: a hasonlóságok és különbségek bemutatása, azonosítása és kerestetése; a lényeges információk kiemelése és összefoglalása; rendszeres ismétlés és megerősítés; otthoni feladatadás és gyakorlás.
Karate kerettanterv (7-10. évfolyam számára)
Ezen óra céljai, hogy a diákok nem csak egy új mozgásformát ismerhessenek meg, hanem megtanulják az önvédelmi fogásokat és egy komplett életre szóló életmódot alakíthassanak ki).
Képességfejlesztő sakk (1‑4. évfolyam számára)
A diákok ezen óra keretében a tervek szerint az emlékezőképességüket és a szókincsüket is fejleszthetik majd. Azonban a kerettanterv leírásában többek között szerepel, hogy ez a tantárgy képes lehet az állampolgárságra, a demokráciára nevelni, mivel a diák képessé válik egyszerű közösségi szabályok követésére, bekapcsolódik közös tevékenységekbe és ezáltal követi a közösségi hagyományokat.
Tanyapedagógia (5-8. évfolyam számára)
A tanyapedagógia tantárgy tanításának célja, a kulcskompetenciák – különösen a természettudományos-technikai, valamint a kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia – fejlesztése lenne. Az elképzelések szerint a diákok közvetlen tapasztalatot szerezhetnének a vidéki életről, az élelmiszer-előállításról, ember és természet együttműködéséről.
Forrás: http://eduline.hu/kozoktatas/2017/8/17/Uj_es_szokatlan_tantargyak_az_iskolakban_7E0H78