Figyelem! Az általad használt böngésző nem támogatott, így az oldalunk NEM működik, illetve nem jelenik meg TELJESKÖRŰEN! Segítségért kattints! Segítséget kérek!

Pont a kisgyermekek érdekeit hagyná figyelmen kívül a nulladik évfolyam bevezetése?

Írta: Szerkesztette: Szabó-Kocsis János

A nulladik évfolyam bevezetése nem csak figyelmen kívül hagyja a kisgyermekek érdekeit, de még az óvodák és az óvodapedagógusok munkáját is megkérdőjelezi. A Magyar Óvodapedagógiai Egyesület is közzétette véleményét az új NAT-ról.

Ahogy azt korábban megírtuk, az új NAT tervezetéből kiderült, hogy a fejlődésben-érésben késést mutató gyerekeknek előkészítő, nulladik évfolyamot szerveznének az általános iskolák. A Magyar Óvodapedagógiai Egyesület most közzétette szakmai állásfoglalását az új Nemzeti alaptantervről, és komoly kritikát fogalmaznak meg a nulladik évfolyam bevezetéséről.

Véleményük szerint a nulladik évfolyam terve a gyerekek érdekeit figyelmen kívül hagyja, ezen felül pedig még az óvodák, óvodapedagógusok munkáját is megkérdőjelezi. Az éretlen, fejletlen kisgyermek számára valódi sokkot jelentene, ha a megszokott környezetéből (az óvoda, ahová 3 éve jár) kiszakítva próbálnák őt az iskolára felkészíteni - írják.

Erre az esetre van a plusz egy éves óvodai fejlesztés lehetősége

Úgy vélik, éppen erre az esetre van a plusz egy éves óvodai fejlesztés lehetősége. Ami azt biztosítja, hogy az óvodában a megszokott környezetükben, az ismert és megszeretett óvodapedagógusokkal és néhány óvodástársukkal együtt, kis létszámú csoportokban képesek legyenek felzárkózni, iskolaéretté válni.

A magyar óvodák és az ott dolgozó óvodapedagógusok évek hosszú során megfelelően felkészültek és nagy hatékonysággal, differenciált módszerekkel képesek a gyermekeket is éretté tenni az iskolai életben rájuk váró feladatok megoldására - teszik hozzá.

Nem megoldás

A nulladik évfolyam a Magyar Óvodapedagógiai Egyesület szerint csak meghosszabbítja a különböző fejlettségű gyermekek iskolai jelenlétét, és nem megoldja az egyéni fejlődési irányban és ütemben történő haladást.

„Nem tudjuk, hogy valódi szakmai tartalommal töltődne-e meg az iskola előkészítő, mert az iskola előkészítő funkciót a hazai óvodapedagógia ma is betölti, vagy csupán megint egy, az iskola valódi reformját elkerülendő, számára könnyítő szintet emelünk be a struktúrába. Bízunk abban, hogy ez ilyen formában nem jelenítődhet meg a magyar köznevelési rendszerben, mert ez alapjaiban ingatja meg az óvodapedagógia eredményeit, erényeit, a hazai óvodapedagógus képzés szakmai törekvéseit” - írják.

Forrás: http://eduline.hu/kozoktatas/2018/10/3/ovodapedagogiai_szervezet_velemenye_a_NATro_7M9O5A



Bárhol, bármikor...

Sokat utazol? Nincs a közeledben egy rádió? Nem vagy a vételi körzeten belül? Sebaj! Töltsd le okostelefonodra az ingyenes Tunein alkalmazást és máris hallgathatod rádiónk adását élőben bárhol, bármikor!

Töltsd le telefonodra még ma! Töltsd le még ma a telefonodra!